fredag 12. desember 2008

Mor og Ba


Jeg har hatt en aha-opplevelse i dag. Jeg har skjønt navnet besteforeldre. Dom heter det fordi dom er best, dom er bare det kosligste jeg veit om. Det er alltid så godt å komme til dem fordi det er aldri no forandring, det er så trygt og godt (klisje). Det er alltid passe varmt her, det finns alltid no godis i godisskapet, det er alltid et tilbud om mat, "sikker på at du ikke er sulten da Pernille?", og ikke minst god mat! Hos besteforeldre så er man alltid midtpunktet, man er yndlingen og bortskjemt som faen. Det er alltid førsterett på TV´ en (Untatt når det er nyheter). Og det er alltid besøk der, andre fra slekta som kommer på kaffe, eller nabo´n som kommer for å høre om vi kan vanne blomster for han i jula. Da jeg var liten var jeg dum, og klarte ikke å si verken bestemor eller bestefar, så da bleire Mor og Ba. Og mor og ba er som mamma og pappa2. Mor er den snilleste personen jeg kjenner og den smarteste. Av alle som gir råd når jeg er dum og deilig, så er mor den eneste jeg hører 100% på. Og ba, han er mitt idol. Han er den beste trommisen jeg veit om, han har langt grått hår i hestehale og spiller panfløyte på si. Ba er den beste å ha i kjedelige familiebursdager. Ja, mor og ba er de beste, besteforeldre. Jeg er hos de nå og ble innspirert.
Oj, nå høres det ut som jeg er venneløs og nørd som sitter hjemme hver kveld mellom mamma og pappa og ser på hotel cæsar. Men det er feil, jeg har venner, mange venner og har drikki masse øl.
Har hatt verdens beste morgen.
DAGENS:
Jurassic 5- Swing set. Fantastisk kul låt som jeg har lyst til å spille, og som jeg vil danse til!

"dette blir bra"

1 kommentar:

dina&andrea sa...

jeg er glad på dine vegne, for at du drikker øl, pernille. :)